HTML

gumiarabicum

. . . . . .

Friss topikok

  • T. D.: "A magyar jobboldali hagyomány, Horthyig visszamenőleg az integrációt, az együttműködést velük". ... (2010.04.12. 16:29) Leszünk-e Királyság?

Linkblog

Voltak akik előre tudták, jelezték ezt a veszélyt

2009.10.21. 20:41 Reb Tony

 
 
Én baloldalinak szoktam mondani magamat, valójában az is voltam sok-sok évig. Az voltam a szocializmusban és az maradtam még egy jó darabig.

Furcsán lassan alakult ez át. Két dolog játszott szerepet ebben. Bár én eléggé érdeklődő voltam a történelem iránt, mégis a baloldal XX. századi történetéről, mint oly sokan, sok mindent csak a rendszerváltás után tudtam meg.

Időközben közelebb kerültem a valláshoz. A vallások, a legtöbbje, igen csak konzervatív. A hagyományok, szokások megőrzése, a közösségek állnak a vallási élet középpontjában. Fiam születésével függött ez össze.

Én gyerekkoromban nem éreztem egy olyan védő, óvó közösséget magam körül, ami az emberi életet megóvja, mintegy védő burkot von az egyén köré. Nem akartam, hogy a fiam is így nőjön fel. Azóta konzervatívnak mondom magamat. Mondhatnám magamat jobboldalinak is, de ezt Magyarországon önbecsüléssel rendelkező ember nehezen mondja ki. A magyar jobboldal a jobboldaliság legrosszabb hagyományait viszi koloncként a nyakán.

Így jutottam oda az évek során, hogy a pártpolitikai palettán elhelyezni nem tudom magamat. Így jutottam oda, hogy nincs párt, amire jó szívvel szavazni tudnék. Nem vagyok egyedük, de ez nem vigasztal. A magyar politikai elit egy olyan csapdahelyzetbe kormányozta az országot, amiből a kiút jelenleg nem látszik. Nincs mit csodálkozni azon, hogy a szélsőségek szabad utat kaptak a politikai életben, a közbeszédben.

Voltak akik előre tudták, jelezték ezt a veszélyt! Én nem voltam köztük.

Úgy tűnik lehetőségem lesz jövőre elküldeni a fiamat külföldre tanulni. Velünk meg csak lesz valami.Öregek, betegek vagyunk. Nyelvet nem tudunk. Sok minden, több évtized súlya, emlékei idekötnek minket. Hogy pontosan mi lesz, senki se tudja, de hogy gyökeres változások előtt áll ismét a magyar élet, az valószínűnek látszik. Úgy látszik minden generációnak meg kell legyen a maga történelmi élménye, a maga történelmi csalódása.

Nekünk eddig egy felívelő korszak jutott. A forradalom éveiben születtünk. Ettől kezdve a Kádár-korszak egy egyre élhetőbb, egyre liberálisabb, anyagilag is évről-évre könnyebb korszak volt. Megadatott nekünk a rendszerváltás boldog reményekkel teli korszaka.

Most jön a fekete leves.

Senkit se tévesszen meg a "baloldal" harcos retorikája. Ez már csak utóvédharc. Sejthető, ha nem tudható eredménnyel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gumiarabicum.blog.hu/api/trackback/id/tr751466271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása